Van den Abeele & Partners

Ons team

Van den Abeele & Partners is een accountantskantoor bestaande uit een zestal personen (accountants, belastingconsulenten en medewerkers).

De nodige opleidingen en permanente bijscholingen zorgen ervoor dat we up to date blijven met onze kennis en op die manier een zo ruim mogelijk dienstenpakket kunnen aanbieden aan vennootschappen, eenmanszaken en vrije beroepen.

Hoe gaan we te werk?

Binnen Van den Abeele & Partners wordt aan elke klant een centraal aanspreekpunt toegewezen, nl. “de dossierbeheerder”. Deze persoon zorgt ervoor dat alles wat afgesproken werd met de klant, uitgevoerd & toegepast wordt. Hierbij wordt de klant, ingeval wenselijk, steeds bijgestaan door Dhr. Van den Abeele Rudy zelf. De communicatie met de klant wordt volledig door de dossierbeheerder op zich genomen zonder de nodige discretie uit het oog te verliezen.

Ontstaan

De geschiedenis van het accountantskantoor Van den Abeele & Partners begint bij Dhr. Lauwers. Hij besloot in 1940 een boekhoudkantoor op te richten. Dhr. Lauwers was voorheen belastingcontroleur bij het Ministerie van Financiën. Enkele jaren verder werd hij vervoegd door Dhr. Plum die later revisor werd. Al spoedig werd het kantoor uitgebreid met Dhr. Kaekebeke en Dhr. Roels. Beiden bekwamen de titel van de bedrijfsrevisor.

In 1984 kwam een einde aan deze samenwerking. Het bedrijfsrevisorenkantoor werd opgesplitst in twee zelfstandige entiteiten:
Enerzijds het kantoor PKR – revisoren, anderzijds het kantoor PKR – accountancy. Dit werd geleid door de vennoten Dhr. Van den Abeele, Dhr. Picqué en Dhr. Van Coile. Eind 1991 nam Dhr. Picqué ontslag en werd PKR-accountancy opgesplitst in twee aparte vennootschappen, nl. Accountantskantoor R. Van den Abeele BVBA en Accountantskantoor B. Van Coile BVBA. De laatste stap vond plaats in december 2007 toen de naam veranderde naar Van den Abeele & Partners bvba.